Epson WorkForce Pro WF-3720DWF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson WorkForce Pro WF-3720DWF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Danny klappers 04-09-2021

Matige kwaliteit printer en beperkte mogelijkheden

Ik las op internet goede verhalen over deze printer , helaas bleek niets minder waar. De netwerk instellingen worden steeds verwijderd en moeten weer opnieuw geïnstalleerd worden( best een klusje) , de inktcartridge gaat goed snel leeg. Met mijn vorige Epson printer echt een bizar verschil, als je helemaal geld genoeg hebt kan je ook een inkt abonnement nemen die je dan automatisch inkt stuurt mocht deze aan vervanging toe zijn. Ik heb nog zeker 75 procent van de cartridge, maar al 2 nieuwe ontvangen ( van €45 per cartridge🤨)…. Ook de kwaliteit van de printer is het geld niet waard! Vegen, vlekken , slechte kopieën, onduidelijke afdrukken.
Ik zou adviseren om een andere te zoeken.

Minpunten

• Geen scan functie van dubbelen bladzijdes
  • Netwerk moeten steeds opnieuw geïnstalleerd worden

fam allefs 16-05-2020

Totale miskoop

Gekocht na lezen review consumentenbond. Beste uit de test bladiebla. Een jaar geleden. We printen weinig hiero. Dan droogt de inkt dus op in de printkop. Tig keer geprobeerd via reinigingsprotocol dit op te lossen. Geen enkele verbetering. Ondertussen loopt je peperdure inkt weg. Na speuren internet een reinigingsvloeistof met spuitje en slangetje gekocht a 15 euro. 5x geprobeerd die printkoppen te reinigen. Nul resultaat. Ondertussen worden de nieuwe inktcartridges niet meer herkent. Nooit één normale print uit dit k-apparaat gekregen. Wat een schandelijk product

Minpunten

• print niet!
  • niet aan de praat te krijgen
  • kat in de zak

Wisa 10-09-2019

Inkt slurper

Misschien gebruiken we deze printer te weinig maar nadat we er vandaag voor de zoveelste keer geen fatsoenlijke print uit kregen is hij in de kliko gedumpt. Wat we er al niet aan inkt voor gekocht hebben. Voor elke print minstens een keer of 4 de printkoppen te moeten reinigen kost erg veel inkt. Uiteindelijk na 6 keer de kop gereinigd te hebben met originele Epson cartridges kwamen er wederom een paar vage zwarte strepen op het papier. Nog nooit zo'n hopeloze printer gehad. Voor mij nooit meer een Epson

-------------------------------------------------------
Review 4-9-2019:

Met de eerste serie half-lege cartridges ging het printen op zich wel goed maar nu moet ik bijna voor elke print die ik naar de printer stuur de koppen reinigen. Ja, ik gebruik originele Epson cartridges en die vertikken het gewoon. Ik vermoed dat ik de printer wellicht te weinig (1 x per week) gebruik maar dat hij daarom zo slecht print.... Een paar keer printkop reinigen en je kunt weer nieuwe cartridges bestellen. Ik heb een aantal printers gehad van andere merken en deze op advies van Consumentenbond gekocht. Maar u begrijpt het al, voor mij nooit meer een Epson Workforce Pro WF3720.

Pluspunten

• scannen naar computer gaat makkelijk

Minpunten

• slechte print kwaliteit
  • printkop erg vaak reinigen
  • gebruikt daardoor zeer veel inkt

Nick 02-12-2018

Geen ondersteuning. zoek het maar uit

Product gekocht vanwege veelzijdigheid en kwaliteit. Als alles werkt heb ik best geloof in de printer. Echter als je een issue hebt,, heb je pech. Geen ondersteuning vanuit Epson. Geen idee hoe te contacten. FAQ worden niet weergegeven op de site. Erg slecht allemaal.

Minpunten

• Ondersteuning vanuit Epson ontbreekt volledig
  • PDF worden met aziatische fonts gescand

Mel26 19-12-2017

Snelle en kwalitatief goede printer

De printer is best groot, maar dat is ook het enige nadeel wat ik kan benoemen. En het is natuurlijk een printer voor zakelijk gebruik, dus eigenlijk mag dit ook geen probleem zijn.

De kwaliteit en snelheid van het afdrukken is goed. En ook het afdrukken op beide zijden van het papier is voor deze printer geen enkel probleem, de snelheid blijft hierbij behouden. Met mijn voorgaande printer had ik hier veel problemen mee.

Heel fijn is dat de printer aangeeft hoeveel inkt er nog in de inktpatronen zit en dit van elke kleur apart. Zo kun je precies zien welke kleur er bijna vervangen moet worden en kan je ervoor zorgen dat je deze op tijd in huis hebt gehaald.

De printer heeft een eigen wifi-netwerk en je kunt hem aansluiten op de internetkabel. Dit is echt fantastisch! Want ookal is er geen internetkabel waarop de printer kan worden aangesloten. Je kunt alsnog de printer draadloos verbinden met je telefoon om te kunnen printen. Wil je van buiten je huis/kantoor printen, dan heb je wel de internetkabel nodig en kun je zelfs vanaf elke gewenste plek je printer jouw document laten afdrukken.

Het inscannen gaat snel en via de app kun je gemakkelijk het ingescande document op je telefoon, laptop, iPad of wat dan ook opslaan. Dit heeft voor mij heel veel voordelen.
Hetzelfde geld voor het kopiëren. Alle dingen die je doet op de printer kun je terug vinden in de app die bij de printer hoort.

Pluspunten

• Snel afdrukken
  • op afstand aan te sturen met handige app

Minpunten

• grootte

SK 14-12-2017

Waar voor het geld!

In een zin: Prima printer die absoluut waar voor het geld is,

In meerdere zinnen: Ik heb deze Epson een paar weken gebruikt en hij is zeker niet tegengevallen. De printer is relatief stil en print op een aardig tempo. De afdrukken zien er goed uit, de kleuren zijn erg mooi. Via de instellingen kan er veel ingesteld worden, zoals bijvoorbeeld een extra zuinige modus. De afbeeldingen zien er dan iets minder goed uit, maar dat is perfect voor sommige gevallen en zo wordt er veel inkt bespaard.

De printer is gemakkelijk in te stellen en binnen een paar minuten kan je aan de slag. Ik heb hem thuis met WiFi verbonden, iets wat met mijn vorige Epson printer zeer regelmatig problemen gaf. Met deze gaat alles nog steeds vlekkeloos.

Bij netwerkprinters heb ik wel eens het probleem gehad dat de printer grote (InDesign) bestanden niet aan kon en na een paar blaadjes ermee stopte. Deze Epson doet het echter prima. Ik ben absoluut tevreden, behalve met een ding. Epson maakt reclame over hoe zuinig de printer is, dan vind ik het gek dat er blaadjes uit de printer komen rollen voor het instellen van Epson Connect (met een barcode om te scannen). Dit zou net zo goed via het scherm kunnen, nu lijkt het net alsof ze hun eigen claims niet serieus nemen.

Over het inktgebruik kan ik nog niks zinnigs zeggen, de inkt gaat snel maar Epson levert halflege cartridges mee dus daar zou dat best aan kunnen liggen.

Al met al een prima printer die met 3 jaar garantie zeker waar voor het geld is.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Print blaadjes om het instellen te voltooien

JohnV 22-11-2017

Geniale printer voor de intensieve gebruiker.

Ik kan deze printer aanraden voor mensen die veel printen en daardoor goed op de hoogte zijn van de nieuwste technologie m.b.t. de laatste nieuwe printers. Want de laatste snufjes zoals printen via NFC en inkt die geen vlekken veroorzaakt door water, vuil, markeer-stiften etc. zijn bij deze printer aanwezig.
Het touchscreen werkt erg prettig. Afbeeldingen zijn duidelijk en in slechts enkele stappen doorloop je de gewenste procedure. Afdrukken gaat geruisloos en foto's zien er goed uit. Vooral de tekst bij het printen is haarscherp waardoor deze printer volgens mij ook zeer geschikt zou zijn voor de zakelijke markt. Wat ik erg fijn vindt is dat de printer dubbelzijdig kan printer en dat deze voorzien is van een automatische sheetfeeders waardoor het makkelijk is om een stapel documenten te scannen of kopiëren. Wat zeker een pluspunt is voor deze printer is dat je ook kunt printen en scannen via je mobiele telefoon.

Pluspunten

• snel
  • geruisloos
  • makkelijk te bedienen

Ann115 20-11-2017

Epson printer

Omdat ik een eigen webshop wil beginnen was op zoek naar een goed werkende printer.
Met Epson heb ik goede ervaringen en toen deze voorbij kwam om te testen heb ik dit gedaan.
De printer heeft een standaard printer model en past goed op m'n bureau. Het installeren ging heel vlot en kon zonder de cd via internet. Het apparaat heeft een mooie touchscreen.
Hierdoor kon ik bijvoorbeeld scannen zonder heen en weer te lopen naar de Laptop die ik op dat moment beneden had staan. Ook kan er geprint worden vanuit mijn telefoon, dat is erg handig! De papierlade is niet heel groot, maar niet storend klein. Verder zijn de afdrukken prima en werkt de printer snel. Wel merk ik dat de inkt redelijk snel opgaat. Dit is makkelijk in te zien via het touchscreen van de printer.

Pluspunten

• Draadloos printen
  • Desgin
  • Touchscreen

Minpunten

• Papierlade
  • Inkt verbruik

KimG 18-11-2017

Fijne printer

Na jaren een HP printer gehad te hebben, nu een keer een Epson proberen. En ik moet zeggen, ik ben dik tevreden. De printer werkt naar behoren; snelle respons, mooie kleuren, streeploos, makkelijk te bedienen (ook via mijn smartphone). Ook scannen en kopiëren gaat vlot.

De installatie verliep prima en daarna kon ik makkelijk aan de slag. De app "creative print" van Epson is een leuke extra voor eventuele kids.

Qua uiterlijk staat er ook echt iets op je bureau, mooi strak, iets hoger dan ik gewend was, maar de printer heeft een professioneel uiterlijk. Qua geluid ben ik nog het meest verrast; printen zonder ratelen. De eerste keer twijfelde ik zelfs of hij het wel deed, maar hij is gewoon lekker stil!

Pluspunten

• snel
  • erg stil

Riez 16-11-2017

Draadloos printen...geweldig

Onze oude epson printer was aan vervanging toe en werd op de Work-force Pro 7200 gewezen. Omdat ik goede ervaringen met Epson heb was de keuze niet moeilijk. Deze epson had een aantal opties ten opzichte van onze oude waar ik erg blij van word. Je kan hier namelijk mee faxen en kopiëren. En dat miste ik op onze vorige. Vooral het faxen vind ik makkelijk. Omdat ik als ZZP-er nu offertes kan faxen ipv mailen of met de post versturen. Het kopiëren vinden vooral mijn zoons erg gemakkelijk. Voor bijvoorbeeld opdrachten van school of huiswerk. De printer kun je bedienen met je telefoon of computer. Dit doe je dan draadloos via het wifi signaal bij je thuis in het netwerk. Vanaf de telefoon is een app te downloaden in de app store, of google play en werkt erg gemakkelijk. Je print gewoon uit wat je ziet. Al met al een alleskunner die makkelijk in gebruik en zuinig is met de inkt.

Pluspunten

• Draadloos printen
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• voelt goedkoop aan

Schaakster 13-11-2017

Super printer.

Deze Epson printer is prima in gebruik.

Je gaat fluitend door de installatie heen het gaat allemaal bijna vanzelf. De wifi aansluiting is geen probleem die is zo gevonden en als dat gevonden is, dan nog de updates en binnen 10 minuutjes kan je aan de slag.

Ik ben erg gecharmeerd van het gebruikers systeem bij de printer, tijdens het printer als er wat fout gaat kan het makkelijk geannuleerd worden, zonder dat het problemen oplevert. Kwalitatief is prima wat het afdrukt. Recepten, werkopdrachten, mails het gaat wel heel relaxed en het komt snel de printer uit. Enkelzijdig,dubbelzijdig, foto's of scannen het gaat allemaal snel.

Eigenlijk kan ik geen minpuntjes aangeven. Het is gewoon een goede printer.

Officeboy 12-11-2017

Strak design, multifunctioneel

De vorige printer begon kuren te vertonen, dus tijd voor wat nieuws. Veel heb ik nog niet geprint, maar de eerste indruk is goed. Mooi vormgegeven apparaat met een een handig touchscreen. In het WiFi netwerk hangen was zo gebeurd. Heb thuis een hp waarbij dat een halve dag kost. Ook het printen vanaf een ios device is simpel. Overige printeropties ga ik nog ontdekken. Evenals de printkwaliteit. Vooralsnog een goede indruk.

• Opties

Rick 12-11-2017

Draadloos erg goed, verbruikt veel inkt

Ik heb deze printer getest om te kijken of deze geschikt is voor thuiswerken.

Scannen via de app gaat erg eenvoudig (IOS). Prints van tekstdocumenten zijn goed te lezen, inkt droogt ook snel genoeg op. De kwaliteit van de foto’s viel mijn tegen ivm een goedkopere HP printer (Envy 5640).

De printer verbruikt erg veel inkt en doet in mijn ogen te vaak de printkop reinigen.

Voor af en toe een pagina te printen zijn er echter goedkopere exemplaren te koop. Ik had gehoop dat deze kon concurreren met bijv een HP officejet 8600, helaas blijft deze achter.

Pluspunten

• Gemak draadloos printen
  • draadloos scannen

Minpunten

• Verbruikt veel inkt
  • Vaak printkop reinigen

EmielN 11-11-2017

Goede kwaliteit printer voor deze prijs

Product uit de doos gehaald. Bleek al snel dat je eigenlijk geen handleiding nodig hebt (typisch mannen overigens :P ) om de printer te installeren. Het display is duidelijk en makkelijk te bedienen en helpt je dus zonder handleiding door de installatie heen.

Daarna de afdrukken gemaakt, het zet net niet aan de bovengrens van super kwaliteit. Dat kan beter maar ik zie ze ook veel slechter dus het is een middenklasse kwaliteit. Verder is hij wel snel, vooral met dubbelzijdig afprinten is het printje er super snel uit! Ik zou hem zeker aanraden, in vergelijking met de prijs die je voor dit apparaat moet betalen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie

Minpunten

• lawaai bij printen